Christina

Jag tänkte jag skulle berätta slutet på historien om den beställda datorn från komplett.se.

Den 15 februari skrev jag ju om en dator jag beställt den 4 januari som jag fick returnera efter en lååång väntan p.g.a. att den var fel. Detta var då alltså en vecka sen… Någon dator har jag fortfarande inte!

I fredags sökte jag på kollinummer igen och såg att datorn äntligen kommit till Sundsvall. När jag ännu inte fått datorn i måndags undrade jag så klart varför och sökte på statusen igen. Då ser jag att Posten skickat ut en avisering om att jag ska hämta ut paketet i Haga. Detta är då alltså ett kolli på 48 kg och inte är den en liten burk heller. Jag hade värsta böket att ens få ner datorn i kartongen igen och bära ut den till hallen. Inte fasan skulle jag klara av att åka och hämta aset nånstans. Det är ju liksom en av anledningarna till att man beställer företagspaket… att få det utkört! Mongona hade alltså skickat med fel fraktsätt än jag valt vid beställningstillfället. Det var ju inte mitt fel att datorn fick returneras och skickas om. Hade jag beställt att få det levererat till dörrn skulle jag ha det också!

Jag skickade ett mail (för femtioelfte gången) till komplett och skrev att om dom inte såg till att paketet kördes ut skulle jag själv ordna med den saken och dra av kostnaden från fakturan för datorn, vilket jag ännu inte betalat eftersom jag faktiskt inte fått varan än och bad dom att svara omgående.

Om jag fick nåt svar? Nä, hade du förväntat dig det? Det hade inte jag i alla fall.

Dagen efter… igår alltså, kontaktade jag Posten och bad om utkörning. Men icke sa nicke! Det var bara avsändaren som kunde ändra fraktsättet såvida jag inte ville betala med kontanta och jämna pengar till chauffören. Som om alla företag skulle ha har pengar liggandes och i alla valörer, bara i fall att. 🙄

Var jag inte irriterad redan innan så var jag det definitivt nu! Inte nog för all tid som passerat och att jag behövt skicka tillbaka datorn från första början, men att jag blev totalignorerad av leverantören… Där gick gränsen. Fel kan det bli, strul kan det dessvärre också bli… men att inte ens besvära sig med att svara sina kunder… det är inte acceptabelt. Speciellt inte när jag skickat mail till fyra olika adresser på företaget.

Jag skickade ett sista mail till alla adresser på Komplett och förklarade att om dom inte fixade så att paketet kördes ut så skulle det skickas tillbaka till avsändaren, det vill säga dom, tids nog och då kunde dom behålla datorn och jag förväntande mig en kreditering på fakturan jag fått, för jag tänkte då inte betala den.

När jag kom på jobbet i morse kollade jag mailen och där låg ett svar från Komplett att dom fixat utkörning och att jag bör ha paketet på torsdag. Det stod visserligen inte specificerat vilken torsdag, men jag förutsätter att det är i morgon dom menar.

Tänk att man behövde gå så långt som att tvinga dom att återta datorn innan man fick en reaktion.

Skamlöst!

Nu hoppas jag verkligen att datorn kommer som utlovat och att allt fungerar. För jag tänker då inte ta den här turen igen.

Allmänt, Tips, ,

22 februari 2012

2 kommentarer än så länge.

  1. Carina Danielsson skriver:

    Komplett har väl också nån hemsida där man kan kommentera? Lägg ut allt det här, annar får ju ingen veta.

  2. Christina skriver:

    Jo hemsida har dom, men ingenstans man kan kommentera. Bara ge recensioner på produkter och dom läsar alla innan dom läggs ut, så där lär man nog bli deletead innan det når dagens ljus. Men jag har postat på rejta och på Flashback….

    Och datorn kom idag som utlovat och den fungerar än så länge, men jag är ju inte färdig med alla installationer än heller… Och idag jag dessutom fått svar på Komplett ”Ser att du fått leveransen… synd du fick vänta”) !!!! Lite väl sent för det va!?

Posta en kommentar